Servis automatických převodovek nabízíme našim klientům od roku 1993. Provádíme opravy a repase všech typů automatických převodovek a jejich součástí.
Samozřejmostí je demontáž a montáž vaší převodovky v našem specializovaném autoservisu.
Mezi služby, které nabízíme, patří:
- Opravy převodovek ZF, GM, Aisin Warner, dále originálních převodovek Chrysler, Mercedes-Benz a všech dalších
- Opravy klasických automatických převodovek, převodovek typu DSG, SMG, ale i CVT (Multitronic – variátoru)
- Opravy řídicích jednotek a elektronických modulů řízení převodovek
- Repase hydrodynamických měničů točivého momentu (též známo pod zkratkou „hydroměnič“)
- Opravy ventilových těles (valvebody, mechatronika) pro vozy používané ve vysoké zátěži
- Diagnostika automatických převodovek
Při opravách spolupracujeme s předními světovými dodavateli náhradních dílů (zejména z USA, NL, D).
Jak oprava probíhá
- Nejprve je vozidlo přijato ke vstupnímu testu, na základě kterého jsou stanoveny parametry poškození převodovky, doba trvání opravy a její cena.
- Tento test nespočívá pouze ve čtení chybových kódů uložených v řídicí jednotce, ale jeho součástí je i analýza jízdních dat a grafů naměřených v průběhu testu. Toto měření probíhá nejen pomocí elektroniky, ale nezřídka jsou používány i analogové měřicí přístroje napojené přímo na příslušné hydraulické okruhy převodovky.
- Výsledek testu je tedy analýza naměřených hodnot za studena i při prohřátém oleji ve srovnání s našimi zkušenostmi a daty výrobců. Naše závěry jsou interpretovány zákazníkovi i s předpokládanou cenou a dobou trvání námi navrhované opravy.
- Po odsouhlasení opravy zákazníkem následuje demontáž, rozebrání převodovky a pořízení fotodokumentace poškození. Je zpracován finální cenový návrh s popisem pořízených fotek, který je spolu s fotodokumentací zaslán zákazníkovi k závaznému odsouhlasení.
- Při provádění opravy jsou použitelné díly měřeny a vizuálně kontrolovány, zda odpovídají tolerancím výrobce, a následně dekontaminovány v automatickém mycím zařízení (pračce na náhradní díly). Díly citlivé na chemikálie a zacházení (části mechatronik a valve body) jsou čištěny v ultrazvukové vaně.
- Po složení a montáži převodovky zpět do auta jsou opět měřeny zejména tlakové hodnoty a provedeno základní nastavení, následuje jízdní test pro načtení adaptačních hodnot do resetované paměti řídicí jednotky, jehož délka se může u různých výrobců velmi lišit. Opět proběhne kontrola měřených hodnot a vizuální kontrola montáže a těsnosti převodovky a vůz je následně předán zákazníkovi k užívání.
Jak poznám, že je něco špatně?
Prvními signály, jež mohou signalizovat následné poškození převodovky, jsou
- Nedokonalé řazení (škubání, dlouhé a táhlé přeřazování)
- Dlouho trvající zařazení rychlosti při studeném startu.
- Prokluzování automatické převodovky (otáčky motoru jdou nahoru, ale auto řádně nezrychluje)
Všechny tyto projevy je třeba sledovat a vždy nechat stav převodovky překontrolovat v odborném servisu.
Pozor, nezničte převodovku
V žádném případě vozidlo s automatickou převodovkou neodtahujte po vlastní ose bez nastartovaného motoru.
Při úniku oleje z převodovky toto vozidlo nestartujte. Mohlo by dojít k velice masivnímu poškození a zadření převodovky, oprava automatické převodovky se pak může zbytečně prodražit.
Výměna oleje v automatické převodovce
Nejčastěji jsou závady automatických převodovek způsobené devalvací kvality oleje. Kvůli nedodržování intervalu výměny oleje a také kvůli jeho nekvalitnímu chlazení olej ztrácí své vlastnosti, na kterých je správný chod převodovek založen. Proto doporučujeme našim zákazníkům olej a filtr do automatické převodovky měnit v pravidelných intervalech. Více o příčinách poruch „automatů“ si můžete přečíst zde.