Servis automatických převodovek od roku 1993
Objednejte se
777 330 164

OPRAVY AUTOMATICKÝCH PŘEVODOVEK

Servis automatických převodovek nabízíme našim klientům od roku 1993. Provádíme opravy a repase všech typů automatických převodovek a jejich součástí.

Samozřejmostí je demontáž a montáž vaší převodovky v našem specializovaném autoservisu.

Mezi služby, které nabízíme, patří:

  • Opravy převodovek ZF, GM, Aisin Warner, dále originálních převodovek Chrysler, Mercedes-Benz a všech dalších
  • Opravy klasických automatických převodovek, převodovek typu DSG, SMG, ale i CVT (Multitronic – variátoru)
  • Opravy řídicích jednotek a elektronických modulů řízení převodovek
  • Repase hydrodynamických měničů točivého momentu (též známo pod zkratkou „hydroměnič“)
  • Opravy ventilových těles (valvebody, mechatronika) pro vozy používané ve vysoké zátěži
  • Diagnostika automatických převodovek

Při opravách spolupracujeme s předními světovými dodavateli náhradních dílů (zejména z USA, NL, D).

Jak oprava probíhá

  • Nejprve je vozidlo přijato ke vstupnímu testu, na základě kterého jsou stanoveny parametry poškození převodovky, doba trvání opravy a její cena.
  • Tento test nespočívá pouze ve čtení chybových kódů uložených v řídicí jednotce, ale jeho součástí je i analýza jízdních dat a grafů naměřených v průběhu testu. Toto měření probíhá nejen pomocí elektroniky, ale nezřídka jsou používány i analogové měřicí přístroje napojené přímo na příslušné hydraulické okruhy převodovky.
  • Výsledek testu je tedy analýza naměřených hodnot za studena i při prohřátém oleji ve srovnání s našimi zkušenostmi a daty výrobců. Naše závěry jsou interpretovány zákazníkovi i s předpokládanou cenou a dobou trvání námi navrhované opravy.
  • Po odsouhlasení opravy zákazníkem následuje demontáž, rozebrání převodovky a pořízení fotodokumentace poškození. Je zpracován finální cenový návrh s popisem pořízených fotek, který je spolu s fotodokumentací zaslán zákazníkovi k závaznému odsouhlasení.
  • Při provádění opravy jsou použitelné díly měřeny a vizuálně kontrolovány, zda odpovídají tolerancím výrobce, a následně dekontaminovány v automatickém mycím zařízení (pračce na náhradní díly). Díly citlivé na chemikálie a zacházení (části mechatronik a valve body) jsou čištěny v ultrazvukové vaně.
  • Po složení a montáži převodovky zpět do auta jsou opět měřeny zejména tlakové hodnoty a provedeno základní nastavení, následuje jízdní test pro načtení adaptačních hodnot do resetované paměti řídicí jednotky, jehož délka se může u různých výrobců velmi lišit. Opět proběhne kontrola měřených hodnot a vizuální kontrola montáže a těsnosti převodovky a vůz je následně předán zákazníkovi k užívání.

Jak poznám, že je něco špatně?

Prvními signály, jež mohou signalizovat následné poškození převodovky, jsou

  • Nedokonalé řazení (škubání, dlouhé a táhlé přeřazování)
  • Dlouho trvající zařazení rychlosti při studeném startu.
  • Prokluzování automatické převodovky (otáčky motoru jdou nahoru, ale auto řádně nezrychluje)

Všechny tyto projevy je třeba sledovat a vždy nechat stav převodovky překontrolovat v odborném servisu.

Pozor, nezničte převodovku

V žádném případě vozidlo s automatickou převodovkou neodtahujte po vlastní ose bez nastartovaného motoru.

Při úniku oleje z převodovky toto vozidlo nestartujte. Mohlo by dojít k velice masivnímu poškození a zadření převodovky, oprava automatické převodovky se pak může zbytečně prodražit.

Výměna oleje v automatické převodovce

Nejčastěji jsou závady automatických převodovek způsobené devalvací kvality oleje. Kvůli nedodržování intervalu výměny oleje a také kvůli jeho nekvalitnímu chlazení olej ztrácí své vlastnosti, na kterých je správný chod převodovek založen. Proto doporučujeme našim zákazníkům olej a filtr do automatické převodovky měnit v pravidelných intervalech. Více o příčinách poruch „automatů“ si můžete přečíst zde.

Kontaktní / objednávkový formulář

Chráněno službou reCAPTCHA. Ochrana soukromí a smluvní podmínky.