Servis automatických převodovek od roku 1993
Objednejte se
777 330 164

Výměna oleje s proplachem

Včasná a pravidelná výměna náplně automatické převodovky je zásadní krok k dlouhodobému a bezchybnému provozu převodovky. Tento úkon lze provést na několika úrovních.

Standardní výměna oleje v automatické převodovce

Výměna oleje, jak byla prováděna v minulosti, zajistí obměnu náplně maximálně z cca 70–80 %. Lze tedy říci, že dochází ke kontaminaci nové náplně již při aplikaci a prvním startu, neboť při takové výměně nedojde k vypuštění náplně v tlakových kanálech, v okruhu chlazení a v hydroměniči, protože neběží čerpadlo převodovky.

Proplach automatické převodovky

Zhruba od roku 2005 se ve světě začal uplatňovat postup tzv. dynamického proplachu, kdy je olej měněn pomocí externího čerpadla napojeného na okruh chlazení. Čerpadlo tedy po nastartování tlačí nový olej do vstupu převodovky a starý olej je vlivem běhu motoru a roztočení čerpadla v převodovce vytlačován přes chladící okruh ven z převodovky.

Tento typ proplachu provádí přes 90 % servisů zabývajících se výměnou náplní v automatech, nicméně tyto dílny většinou nemají ani elementární znalosti o funkci převodovky. Chtějí pouze profitovat z výměn a prodeje olejů, a tak si pořídí komerční plničku automatických převodovek a tuto službu nabízejí.

Je však nutno říci, že tímto postupem sice dojde k výměně kompletní náplně, tedy při znalosti systému chlazení daného typu převodovky, avšak rozhodně nedojde k odstranění kalů uvnitř ventilového tělesa a tlakových komor pod přítlačnými písty spojkových setů, protože tato výměna je prováděna pouze za volnoběžných otáček a tudíž z logiky věci nedochází k proudění oleje v celé hydraulické síti převodovky. A tak dochází k další kontaminaci nové náplně.

Dvoustupňový proplach převodovky

V našem servisu provádíme tzv. dvoustupňový proplach, kdy je nejprve do staré náplně aplikován odstraňovač kalů od firmy BG a následně provedeme servisní jízdu za účelem prohřátí převodovky a propláchnutí celé její architektury.

Následně provedeme výměnu filtru – pokud lze provést – a naplníme převodovku konvenčním způsobem tak, aby při prvním nastartování došlo k nasání již nového oleje.

Současně však vypouštíme olej z hydroměniče přes chladící okruh, čímž zabezpečíme zcela minimální kontaminaci nového oleje, který čerpáme do prostoru vany a tedy filtru převodovky.

Závěrem aplikujeme kondicioner (rovněž od BG) a upravíme hladinu teplého oleje.

Pokud to softwarové vybavení dané převodovky vyžaduje, provedeme adaptaci a inicializaci funkce při nové náplni.


Kontaktní / objednávkový formulář

Chráněno službou reCAPTCHA. Ochrana soukromí a smluvní podmínky.